Ürün fotoğrafçılığı nedir ve nasıl yapılır?
Ürün fotoğrafçılığı ticari amaçla kullanılır. İşletme tarafından satılan hizmet ya da ürün, sosyal medya, reklam ya da tanıtım için kullanılır.

Kusursuz ürün resimleri oluşturma.
Ürün fotoğrafçılığının temel biçimlerinden biri, doğrudan çekilen, sadece ürünün görüntüsünün olduğu biçimdir. Genellikle Amazon veya Etsy gibi çevrimiçi mağazalarda ürün listeleri için kullanılan bu fotoğraflar, dikkat dağıtıcı unsurları sınırlamak için çoğu zaman beyaz arka planla çekilir. Sadece ürünün olduğu görüntüler, ürünün boyutu, görünümü ve rengi gibi detayları gösterir. Bu detaylar, tüketicilerin çevrimiçi alışveriş yaparken tam olarak aradıklarını bulmalarına yardımcı olur.
Ürün çekimlerinize başlamadan önce müşterinizle bağlantı kurduğunuzdan ve tam olarak ne istediklerini öğrendiğinizden emin olun. Ürün için istedikleri özel açılar var mı? Etiketin her çekimde görünmesi gerekiyor mu? Planlama mükemmellik sağlar, bu yüzden fotoğraf çekimini yapmadan önce ihtiyacınız olan bilgileri toplayın.

Doğru ekipmanı almak.
Ürün ve yemek fotoğrafçısı Sarah Aagesen, sadece ürün çekimleri için “DSLR fotoğraf makinemle neredeyse her zaman 50 mm lensimi kullanıyorum.” diyor. “Ayrıca daha geniş açılı çekimler için 20 mm ve çekim yapmam gereken küçük ayrıntılar için makro lens de getiririm.” Elinizde çeşitli lensler olması, çekimin zorluklarına uyum sağlamanıza yardımcı olur.
Sabit ürün fotoğraflarında, fotoğraf makinenizdeki otomatik odaklama işlevini asla kullanmayın. “Nesneniz hareket etmiyorsa otomatik odaklamayı kullanmak için bir neden yoktur. Fotoğraf makinenizi bir tripoda yerleştirin ve manuel odaklamayı kullanın.” şeklinde açıklıyor profesyonel fotoğrafçı Jason Deymonaz. Ayrıca, fotoğraf çekerken fotoğraf makinenizi istemeden hareket ettirmemeniz için deklanşör kablosu kullandığınızdan emin olun. Daha sonra birleştirmek için aynı açıdan birden fazla pozlama yapıyorsanız bu adım size zaman kazandırabilir.
Ürününüzü şekillendirme.
Bir ürün fotoğrafçısı olarak, ürünün mümkün olan en iyi şekilde görünmesini sağlamak sizin sorumluluğunuzdur. Deymonaz şöyle diyor: “Etiket, parmak izi ve tozu temizlemek için her zaman cam temizleyici, makas ve Goof Off içeren temizleme kitim vardır. Ürünün fotoğraf makinesinde mümkün olduğunca güzel görünmesini sağlıyorum, bu da post-prodüksiyonda bana çok zaman kazandırıyor.” Ürünün üzerine bir toz tanesinin düşmesi ve her fotoğrafta görünmesi her görüntüyü düzenlemenin önemli bir zaman alacağı anlamına gelir. Giysi veya kumaş fotoğrafı çekiyorsanız istenmeyen kırışıklıkları ütülediğinizden emin olun.
Ürün fotoğrafının ayarlanması.
Ürününüz düzgün göründükten sonra, çekiminizin geri kalanını ayarlayın. Beyaz veya siyah kumaş ya da kağıt gibi düz bir arka planda çekim yaparak yüksek kaliteli görüntüler oluşturun. Ürünün bu fotoğraflarda parlaması gerekir. Bu nedenle, dikkat dağıtıcı unsurları engellemek için arka planı basit ve temiz tutun.
Ürün fotoğrafının ışıklandırması için bir softbox kullanmayı düşünün. Bu ışık değiştiriciler, sert gölgeleri azaltarak yumuşak ve dağınık ışık oluşturur. İzleyicilerin etiketleri okuyup ayrıntıları alabilmesini istediğinizden dolayı sadece ürün olan fotoğraflar için ışık ayarlarınız, her şeyi aydınlatacak şekilde basit olmalıdır. Işık çadırlarını ve yapay ışık kullanmayı da düşünebilirsiniz. Işık çadırları, ince beyaz kumaşla kaplı tel çerçeveli kafes küplerdir. Bunlar, küçük nesnelerin eşit şekilde aydınlatılmasını sağlayan yumuşak, dağınık ışıklı bir ortam yaratır.

Aagesen, “Sadece ürün olan fotoğraflarda, çok hızlı değişebileceğinden doğal ışık kullanmanızı önermiyorum.” diyor. “Genelde farklı açılardan birden fazla çekim yapıyorsunuz ve pencereden ışık kullanıyorsanız bulut çıktığında bir anda tamamen farklı bir ışıkta çekim yapıyorsunuz.” Doğal ışık değişebildiğinden ve kopyalanması zor olduğundan, fotoğraf stüdyosu ışıklandırması başarılı ürün fotoğrafı için genellikle daha iyidir. Sonuçta, ürünün yeni sürümleri piyasaya sürülürse daha fazla fotoğraf çekmeniz gerekebilir.
Ürünlerinizi çekme.
Bazı nesneler söz konusu olduğunda, ürünün farklı ayrıntılarını veya parçalarını mümkün olan en iyi ışıkta yakalamak için aynı çekimin birden fazla pozlamasını almanız gerekir. Deymonaz, “Üç ila on farklı çekim yapacağım ve bunları tek çekimde birleştireceğim.” diyor. Işığınızı değiştirmeniz gerekirse flaşın, reflektörün veya diğer ışık kaynaklarınızın hazır olduğundan emin olun. Küçük bir nesneniz varsa veya sığ alan derinliğiyle çekim yapıyorsanız nesnenin her parçasının odakta olduğundan emin olmak için odak istiflemeyi kullanmanız gerekebilir.
Kaynak: Adobe.com